Balhézzunk stílusosan

A NetherRealm Studios több évtizede szórakoztat minket a maga módján a Mortal Kombat sorozaton keresztül. Az első játék immáron 26 éve jelent meg, családi, baráti viták kirobbantójaként és megoldásaként is emlegethető minden idők egyik legnagyobb verekedős játéka, nagyon kevés ember nem hallott még a Mortal Kombat franchiseról. Még áprilisban kaptuk meg a 11. részt, melyben újra megmenthetjük a világot, sőt, jelenleg több idősíkon keresztül tehetjük ezt meg. Mikor egy sorozat már ennyi éven át, és ennyi résszel rendelkezik, teljesen jogosan merül fel: mit lehet még kihozni ebből? Mi az, amit még nem láttunk, mi lehet új dolog (a grafikai és egyéb teljesítménybeli fejlesztéseken túl)? Utánajártunk, ha kíváncsi vagy, hogy szerkesztőségünk szerint hogy sikerült a Mortal Kombat 11, olvasd el ajánlónkat!

A 11. rész az alapvető felépítéssel kapcsolatos, megszokottnak mondható megoldásaival nem szakít: a játék továbbra is 2,5 dimenziós verekedős játékként jellemezhető. Hogy ez mit jelent? A pályák javarészt fixek, „háttérként” működnek az oldalnézetes balhé során (ugyan minden pályán akad néhány mozgatható elem, de ezek inkább az erősítő kivételt képviselik). A verekedés továbbra sem a kontrolleren található 4 gombbal tudható le, a játékosok különböző kombókkal színesíthetik meg az egyszerű ütés-rúgás sorozatokat, melyek teljesen karakterspecifikusan működnek, valaki fegyverekkel, valaki a pokolból származó tűzzel, valaki meg villámisten erejével veszi fel a harcot az ellenségekkel. Ezektől függetlenül, a sorozat legismertebb része a brutalitás, mely ugyan a harcokban is megjelenik már, de a kivégzésekben tetőzik – melyek a 11. részben sokkal brutálisabbra, már-már valóságosra sikerültek.
A friss rész sok aprósággal színesíti meg a fent leírt alapokat, melyek ugyan a játékot nem módosítják nagyban, de az egész tempóját, felépítését színesítik.

Nézzük először a minden részben megújuló sztorit! Onnan vihetjük további a történetet, ahol a 10. rész lezárta: Raidennek sikerült megmentenie a világot, de ez azzal járt, hogy az idővonalakban elég nagy kavar jelentkezett: ez az ősi titánnak, Kronikának annyira nem tetszik, így vissza akarja állítani az idővonalat. Természetesen az Earthrealmnak ez nem jelentene sok jót, ugyanúgy visszaállna a 10. rész világvége problémája, így hőseink most azért küzdhetnek, hogy minden a jelenlegi állapotban maradhasson. Kronika hogy problémamentesen tudjon ügyködni ezen, hőseinkkel szemben már hallott, illetve fiatalabb énjeiket sorakoztatja fel: mely elsőre ugyan fura ötletnek tűnhet, de alapvetően remekül sikerült, viccesek, illetve jó látni, hogy mennyit változott a szereplők gondolkodása, hozzáállása. Az egész sztori körülbelül 5 órás, ennek legalább a fele videókat jelent a harcok között. Ezek megnézése mindenképp ajánlott, színesítik, megértetik a jtáékosokkal a sztorit. Minden harcos megjelenik a sztori alatt, illetve legtöbbjüket irányíthatjuk is 1-1 meccs idejére. Néhány harc előtt lehetőségünk van dönteni, hogy kit szeretnénk irányítani (nem a jó és rossz oldalak között dönthetünk, hanem ha például 2 a 2 elleni harc történne, eldönthetjük, kit szeretnénk irányítani). A nosztalgia-faktor hatalmas, így aki már több részt fogott a kezében, élvezni fogja a régi arcok megjelenését. A videók is látványosak, érezhető, hogy már 2019-et írunk. Alapvetően csak a sztori miatt nem mondanánk, hogy irány a bolt, úgyhogy nézzük a többit!

A játék talán legfontosabb eleme maga a harcrendszer. Az alapokba most nem mennék bele, 2,5D, kombók, 2 győzelemig tartó harcok – nézzük is, mi változott! A 10. rész sokak által bírált, X-Ray mozdulata, mely sok esetben volt annyira brutális, mint egy-egy kivégzés, kikerült a játékból, helyett érkezett egy Fatal Blow nevű mozdulat, mely brutalitása, látványa simán odaveri az X-Rayét. A működése kicsit más, egy játék alatt egyszer alkalmazhatjuk, és csak akkor, ha az életünk már a végét járja. Ha nem talál be, újra használhatjuk, ha betalál, akkor arra a meccsre el is fogyott. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogyha rosszkor, rosszul alkalmazzuk a támadást, az végzetes lehet. Ha korán alkalmazzuk, jó eséllyel ellenfelünknek is lehetőséget adunk a Fatal Blowra, ami a mi esetünkben viszont már halálos. A special mérő is átalakult, kettő teljesen különálló támadásra használjuk, nem számít, mennyire töltött, ha van akkor támadhatunk. Ezek mellett még a Flawless Block mechanikáról érdemes még beszélni, melynek köszönhetően, ha a védekezést tökéletesen időzítjük, akkor azonnal vissza is támadhatunk. Összességében az eddig is tökéletesen működő harcrendszert finomították tovább, mely így is tökéletes, még mindig remekül lehet aprítani az ellenfeleket.

Ne feledkezzünk el a már 11-edszerre visszatérő tornyokra sem, melyek most is valamennyire alakításra kerültek. Alapvetően miről is van szó: fix mennyiségű ellenfelet kell legyőznünk 1-1 karakterrel, melyet ha megteszünk, kapunk egy egyedi befejezést és egy új kiegészítőt. Nos, ezt gondolták tovább a készítők, és bekerült a sima tornyok mellé a Towers of Time mód, melyek minden ellenfél mellett 1-1 nehezítő, módosító tényezőt dob be a meccsbe. Talán ez lett a játék legnehezebb része, érdemes mindenkinek kipróbálnia, aki kihívást keres a játékkal kapcsolatosan.

A játszható karakterek száma kecsegtető, a kiadáskor már 25 harcos elérhető a palettán. Sok ismerős arccal találkozhatunk, mint Scorpion vagy Sub Zero, a 10. részből kikerült harcosok közül is visszatér néhány, például Noob Saibot (akinek még mindig él a le-fel kombója…), illetve sokan ki is kerültek, például Reptile, mely kifejezetten szomorúan érintett minket. Nem kell aggódni, az előző részekhez hasonlóan itt is érkeznek még további játszható karakterek DLC formájában, szóval minden esély megvan arra, hogy Mileenával még újra találkozzunk, illetve új karakterek is jöhetnek. Az újak jelenleg 3-an vannak: Kollektor, Geras, és Cetrion, akik mindhárman különböző harcrendszerrel érkeznek. Rajtuk kívül ott van még Kronika, aki ugyan nem játszható, de főellenségként eléggé megizzasztott minket a sztori alatt, tehát a harcos bent van, pénzt is tennénk rá, hogy DLC formában még vele is apríthatunk majd.

A kripta rendszer már több rész óta alapeleme a játéknak, így a 11. részből sem maradhatott ki. Túl sokat nem beszélnénk róla, itt tudunk skineket illetve egyéb kiegészítőket feloldani harcosaink számára. A ládák tartalma random, így 1-1 elem megtalálása hosszadalmas lehet. Amit még tudni kell, hogy a kripta már-már egy külön RPG-ként tekinthető, tárgyakat kell szereznünk, hogy előre tudjunk haladni, például az első falhoz Shao Kan kalapácsával tudunk átjutni. Magát a szigetet sem könnyű bejárni – nekünk kicsit már sok lett ez a felépítés.

Ha már beszéltünk a kriptáról, érdemes megemlíteni a karakterekhez tartozó felszerelés-rendszert is – ilyet már láthattunk más játékban, szóval nem újdonság, csak a szériában. Két részre oszthatjuk a felszereléseket: adottak a skinek, melyekből rengeteg elérhető, ezek csak a harcos külső megjelenését befolyásolják. Ezek mellett pedig ott vannak a harci felszerelések is, melyekből karakterenként 3 darabot aggathatunk rá egy-egy harcosra: ezeket felszerelve azon túl, hogy látszik a hősünkön, befolyásolhatják 1-1 értékét is, például nagyobbat csaphatunk oda, vagy épp kevesebb sebzést kaphatunk be 1-1 támadásból. A probléma ezzel csak az, hogy ahhoz, hogy mindent megszerezzünk, rengeteg farmolásra lesz szükség, mely hosszútávon elveszi a játékból az örömöt, monotonná fogja tenni.

A hangok és vizuális megjelenések terén semmi okunk a panaszra: egy gyönyörű játékot kaptunk, melyben még mindig élvezetes nézni, hogy egy-egy Fatality közben mennyire kidolgozott az egész, mennyire figyeltek a legapróbb dolgokra is. A játék hibamentesen, szépen futott a PS4 Slim konzolon, FPS drop vagy hasonló nem történt, az online játékot is gond nélkül bírták a szerverek már a legelső napon is.

Alapvetően a játék nagyon jóra sikeredett, mintha az így is problémamentes 10. részt próbálták volna a készítők tökéletesíteni: nagyjából ez sikerült is. Ha valaki szereti a verekedős játékokat, nem fog csalódni, illetve ha szombat estére néhány haver mellé keresünk programot, akkor is tökéletes választás lehet a játék néhány sörrel körítve.

Ha tetszett a bejegyzésünk, a reklámra való kattintással tudsz minket támogatni! Köszönjük ;)!