Tényleg ennyire rossz?

Mi is kipróbáltuk az EA és a Bioware szerelemgyermekeként megjelent online mmo/shooter játékát, az Anthemet. Olvasd el tesztünket, segítünk, hogy megismerhesd a játékot!

Az utóbbi hetek gamer-visszhangja az Anthemtől hangos, ha valamennyire követitek a történéseket, biztos Ti is hallottatok már az EA által kiadott legújabb BioWare játékról. Eléggé megoszlanak a vélemények: a nagyobb kritikus oldalak lehúzták, sok előrendelő csalódott volt, a másik oldal viszont ódakat zeng a játékról, alapvetően az eladások is egész jó eredményeket hoztak. Természetesen mi is kipróbáltuk az Anthemet, 50-60 óra után szeretnénk az alábbi tesztel segíteni a játék megítélésben. Érdemes megvenni, vagy kuka az egész? Nézzük!

A BioWare többször hozott már igen jó minőségű single player illetve részben multiplayer játékokat a Mass Effect sorozatokban (nem, nem az Andromeda volt az!), illetve olyan címek kötődnek hozzájuk, mint a Dragon Age, a retro játékosok szíve egyszerre dobban a Baldur’s Gate címet hallva. Lényeg a lényeg, a csapat hozott már nekünk áll-összeszedős címeket, melyekbe többszáz órákat lehetett beletenni úgy, hogy azt észre sem vette az adott játékos. Tapasztalat volt náluk, most mégis valami új dologba vágtak bele, az online mmo vonal teljesen új a csapat számára. A trendeket követve nekik is fel kellett ülni az online multi vonatra, alapvetően ezzel nincs is semmi gond, ha megtartják a sztorikat olyan minőségét, amit eddig is hoztak az eddigi egyjátékos játékokban.

Mielőtt belevágnánk, foglaljuk össze miről is van szó: alapvetően az Anthem a BioWare legelső online mmo játéka, mely egyszerre hozza a TPS-ek, az akciójátékok és a shooterek különböző tulajdonságait egy kicsit scifi, kicsit középkori, kicsit poszt-apokaliptikus világban, Bastion területén. Freelancerként három társunkkal vált vetve indulhatunk útnak több játékmódban, ahol vagy egy adott küldetést kell teljesítenünk, vagy a világot bejárva kell különböző eventek keretein belül segíteni NPC-ket illetve társainkat, vagy a Stronghold névre keresztelt, raid / insta szerű kihívás során tehetjük magunkat illetve csapatunkat próbára. Igen, csapatunkat: alapvetően a játék célja a teljes online tartalomszolgáltatás, ehhez kell a folyamatos netkapcsolat, illetve elég körülményes egyedül útnak indulni (private beállításokkal lehet ezt elérni, és a játék elég idegesítően próbál lebeszélni minket a magányos túrákról).

Joggal kérdezitek, mitől más ez mint a …Destiny? Igen, eddig azért eléggé hasonló a játék felépítése, nem említettük meg azt az apró módosítást, amitől alapvetően teljesen más lesz a játék mechanikája, a mozgás, a fejlődés menete: a javelin-re keresztelt exa-ruhákban indulhatunk útra, mely lényegében egy vasruhát foglal magában (Tony Stark valószínűleg a megjelenés óta perre vitte már a játékot!) Kis robotruháinkból több alaptípus áll rendelkezésre (4), mely a képességek alapjait fekteti le, ezek mellé tehetünk be különböző modulokat, melyeknek köszönhetően újabb skilleket oldhatunk fel (ruhánként 12 ilyen módosítás áll rendelkezésre). A ruhának köszönhetően repkedhetünk, ninja-kardozhatunk, megszelidíthetjük az elemeket, és nagyon menő szuperhős-ugrással felrúghatjuk ellenfeleinket (ezzel összefoglaltuk az egyedi képességek legjobbajait). A repülés egy hatalmas plusz a játékban, alapvetően a megfelelően kidolgozott grafika végett, továbbá ez Bastion nem túl nagy területét több szintre helyezi (néhány esetben), melytől meglepően megnöveli a teljes térkép méretét. Maga a robotruhás-hősös vonal jobb a sima hősös vonalnál, ha fogékonyak vagyunk erre: az Anthem ezt lovagolja meg. Gyorsan foglaljuk össze, hol járunk eddig: egy egész jó koncepció, tehát eddig jó a játék.

Következő pont: sztori. A BioWare többször csinált már kiváló sztorit, megfelelő hosszal, mélységgel és fordulatokkal, egy shooterből is ki tudtak hozni már-már drámai elemeket, joggal gondolta minden kedves előrendelő, hogy a sztorival nem lehet gond. Aztán megjelent a játék, mi történt? Nézzük meg az alapszituációt: Freelancereként tevékenykedünk, épp újoncként vágnánk bele első robotruhás-javelines küldetésünkbe: egy böszme vihar, a “Hearth of Rage” nevezetű balhés időjárási jelenléget kellene megoldanunk társainkkal. Bele is vágunk (itt egy Ranger típusú javelinnel van lehetőségünk ugrabugrálni, a játéknak lényegében ez a tutorialja), de néhány titán meglepi csapatunkat: a 4 fős csapatunk fele ott is hagyja a fogát, csak mi és a csapat vezetője, Haluk marad életben. A vihart nem tudjuk megállítani, az pusztít tovább, a Freelancerek becsületén is csorba esett, Haluk is elhajt minket, árulóként, így társunkkal, Owennel kisebb küldetéseket oldunk meg, 2 év után folytatódik történetünk, némi tapasztalattal a hátunk mögött, Fort Tarsis városában, mely a főváros és a pusztitó vihar közötti erődöt testesíti meg. Ennél jobban nem is mennénk bele a sztoriba: lesz egy főszálunk, mely az alapkoncepciót viszi tovább, továbbá lesz 3 frankció, akik különböző küldetéseket adnak nekünk. Itt is jó lenne az alapkoncepció, de! Ha minden küldetést össze kellene adnunk, egy erősebb szombaton vagy egy lazább hétvégén végigpörgethető minden küldetés. Tudjuk mi is, hogy nem a minőség, hanem a mennyiség számít, de sajnos a minőségi léc is elég alacsonyra sikerült. Alapvetően elég sablonos, kiszámítható dolgok követik egymást, nincsenek Last of Us-os fordulatok, vagy Detroit mélységű döntések, tényleg nem tettek sokat bele a játék ezen vonalába. Értékeljünk: a sztori egyelőre mindenképp -1 pont, eddig 1-1 az állás a jó rossz játék vonalon.

A következő vizsgált eleme a játéknak a küldetések. Az online mmo-k egyik alapköveiről van szó, sajnos itt sem tudunk sok jót mondani. Minden küldetés alapja nagyjából ugyanaz: elindulunk, repülünk kicsit, valamit csinálunk (ami vagy ölj meg minden piroscsíkos ellenfelet vagy szedj össze néhány valamit elemet jelent), megint repülünk, megint csinálunk valamit, aztán ha szerencsénk van jön egy tápoltabb ellenfél, ami jelent némi kihívást. Mindezt 6 fokozaton tehetjük meg, mely az ellenséges NPC-k HP-ját és támadóerejét módosítja csak. Fontos kiemelnünk, hogy az EA és a BioWare is hangsúlyozta, hogy a játék akkor igazán élvezetes, ha coopban toljuk: ami okés, társaságban minden jobb, de a monotonitástól ez sem menti meg a játékot. Sajnos újabb minuszpontot kell adnunk a játéknak, így már 2-1 a negatív oldal javára.

Grafika: itt nincs okunk a panaszra, a Frostbite engine hozza a formáját minden formában. Bastion kidolgozottsága és hangulata nagyon magas szinten van! Mi PS4-en teszteltük a játékot, a legkisebb fű mozog, a föld ha felette repülünk porzik, a vízesésekbe ha belerepülünk látszik, ahogy felcsapódik a víz, tényleg nagyon király ilyen környezetben repkedni fel-alá a területen, a világ gyönyörű. Talán az NPC-k kicsit furák, nem azt mondjuk, hogy rondák, inkább azt, hogy nem a realisztikus képeket mutatják az emberi arcról, kicsit inkább meseszerűbb, mint a Pókember játékban. Ami viszont visz mindent, azok maguk a javelinek: ugyan még csak néhány kusztomizációs lehetőségünk van módosítani robotkánk külsejét, de azok nagyon adják, nagyon jól ki lettek dolgozva, a mozgásuk, a megjelenésük, minden profi. Csak hogy ne legyen minden rózsás: sajnos a jó grafika nagy lemondásokkal járhat, a töltési idők egyszerűen szörnyen hosszúra sikeredtek, ha van egy tetris otthon, érdemes elemet venni bele, kelleni fog, hogy elüssük az időt. Nézzük, hogy állunk: eddig 2-2 a rossz-jó játék arányunk, izgalmas!

A játék másfél hete jelent meg, nézzük, hogy állnak bugokkal. A játék néha crashel, sokan panaszkodnak hogy a szerver ledobja őket – mi a teszt során ezt nem tapasztaltuk, pedig wifin csatlakozik a gép a hálóra, laggolni sem nagyon laggolt a játék. A teszt alatt egyetlen egyszer sikerült berepülni a textúrába, illetve egyszer teljesen lelőtte a konzolt a játék, aminél volt egy kis félelem, mert a következő induláskor nekiállt helyreállítani a külső HDD-t a PS.. szóval vannak hibák, de! Az utóbbi idők egyik legjobb játéka, a Red Dead Redemption 2 is hozott nekünk hasonló hibákat, az online indulása kicsit talán még problémásabb is volt. Mit szeretnénk ebből kihozni? Adjuk egy kis időt a BioWarenek, hogy javítsa a hibákat, a lootrendszert már finomították a játékosok jelzései alapján, biztosak vagyunk benne, hogy pár hét alatt a többi hibát is kijavítják. Erre nem adnánk most semmilyen pontot, jelenleg vannak bugok a játékban.

Van egy olyan pont a játékkal kapcsolatosan, mely nagyban befolyásolja számunkra az értékelésünket: mégpedig az EA és BioWare egyelőre megnyerő hozzáállása. A játékhoz csak ingyenes DLC-k jönnek majd, új tartalmakért nem kell fizetni, és ha a Battlefront 2 modelljét nézzük, ott még mindig érkeznek tartalmak illetve még mindig jönnek eventek a játékba, pedig nem ma jelent meg. A következő hónapok eventjeit már nyilvánosságra is hozták, így biztos, hogy májusig nem fogunk unatkozni.

Értékeljünk! Jelenleg még üres a játék, ettől függetlenül, ha tetszik a koncepció, mi azt javasoljuk hogy fussatok a játékkal egy kört. Jelenleg a tartalom kissé monoton és kevés, és vannak még problémák, de ha az alapok bejönnek, akkor a játék is be fog jönni, illetve az online játékfelület egy akkora nyitott kapu, amire bőven tud és ha tartják az ígéreteket akkor fognak is építkezni a jövőben erre az alapra. Nagyon sok tartalommal bővíthetik a játékot, az ending alatt egy újabb történetszálat vezet fel a játék, olyan helyekről van szó a játék során, melyek még nem jártunk, tehát bőven van opció arra, hogy egy igazán jó játék legyen az Anthemből.

Ha tetszett a bejegyzésünk, a reklámra való kattintással tudsz minket támogatni! Köszönjük ;)!